Natuurwetenschappen - Astronomy / Space

Dream Team ontwerpt een zelfvoorzienend maandorp

Astronomy & Space

Dream Team -Space Oasis Delftheeft een maandorp ontworpen voor 150+ inwoners. De woningen maken gebruik van biomimicry, bevatten een zelfvoorzienende biosfeer en simuleren zowel het dag-en-nachtritme als seizoenen. Slimme ontwerpkeuzes garanderen naast de veiligheid ook het mentale welzijn van bewoners.

Kosmische vingerafdrukken van zwavelringen gevonden

Een team wetenschappers van HFML-FELIX bij de Radboud Universiteit heeft in het laboratorium de kosmische vingerafdrukken van zwavelringen gevonden. Deze resultaten, gepubliceerd in Nature Communications, werpen nieuw licht op de manier waarop zwavel vanuit donkere interstellaire wolken (waar sterren worden gevormd) in jonge planetenstelsels en planeten zoals de aarde en Venus terechtkomt.

Gekke neutronenster zit in bijzonder stersysteem

Een pulsar waarvan het gedrag niet goed te verklaren was, blijkt in een bijzonder dubbelsysteem - een systeem waar twee sterren om elkaar heen draaien - te zitten.

Reconstructie van oudste weer- en sterrenkundig observatorium van Nederland

Ver voor de oprichting van het KNMI (1851) en ook vóór de oprichting van de sterrenwacht in Leiden (1632) is op kosten van de stad Dordrecht een weeren sterrenkundig observatorium opgericht.

Studententeam TU Delft ontwerpt zelfvoorzienend maandorp

Astronomy & Space

Zon centraal tijdens De Nacht van de Ruimte

De zon geeft warmte, licht en energie. Op 20 juni, de langste dag van het jaar, brengt de Nacht van de Ruimte een ode aan de zon. Experts gaan in gesprek over nieuw satelliet-onderzoek rondom de zon, zonne-ontwerp in kleding, kernfusie en zonne-energie.

UT-wetenschappers betrokken in drie Zwaartekracht-projecten

Zeven consortia met topwetenschappers van verschillende Nederlandse universiteiten krijgen in totaal 160,5 miljoen euro in het kader van het programma Zwaartekracht.

Momenteel 1 Baan in gebied Astronomy / Space.
Geselecteerde jobs