UvA-studenten schrijven een boek over retoriek in het uitgeefvak

Boekpresentatie 'Dirigent der woorden' op vrijdag 12 februari Hoe belangrijk is overtuigingskracht bij het uitgeven, redigeren en in de markt zetten van een boek? Over dat onderwerp schreven 21 studenten van de masteropleiding Redacteur/editor samen een boek. Ze namen ook het hele uitgeefproces voor hun rekening: van redactie tot opmaak en het zoeken van een drukker. Het boek verschijnt deze week. De studenten maakten het boek Dirigent der woorden als onderdeel van het vak Taalanalyse en tekstredactie. In duo's schreven ze hoofdstukken over verschillende aspecten van retoriek in het boekenvak. Hoe schrijf je als uitgever bijvoorbeeld persberichten voor verschillende typen media, van traditionele kranten tot 'bookstagrams'- Hoe krijg je buitenlandse uitgeverijen zo ver dat ze een boek van een Nederlandse auteur aankopen? En hoe overtuig je mensen ervan dat het belangrijk is een omstreden boek als Mein Kampf opnieuw uit te brengen? - Een eigen uitgeverij. Naast de research en het schrijven bestierden de studenten in de afgelopen maanden ook een eigen uitgeverijtje.
account creation

TO READ THIS ARTICLE, CREATE YOUR ACCOUNT

And extend your reading, free of charge and with no commitment.



Your Benefits

  • Access to all content
  • Receive newsmails for news and jobs
  • Post ads

myScience